למה לכל הרוחות אני צריך מאמן כושר אישי?

לעיתים, כולנו צריכים מעט עזרה בביצוע פעילות גופנית. בין אם רק התחלנו להתאמן או שאנחנו מתאמנים כבר זמן רב. בכל זאת, ישנם אנשים שמעדיפים לא להשתמש במאמן כושר אישי, כאשר הם לא בטוחים מה הם ירוויחו מחוויה זו או האם שירות זה שווה את הכסף. ישנן מספר סיבות שאנשים עובדים עם מאמני כושר אישיים. חלק רוצים תכנית אימונים אישית שתעזור להם לרדת במשקל או להיכנס לכושר ואחרים רק רוצים לוודא שהם באמת מגיעים לשלב הזה ביום בו הם פשוט מתאמנים. לא משנה באיזה שלב אתם נמצאים בתכנית האימונים שלכם מאמן כושר אישי תמיד יוכל לדחוף אתכם צעד אחד קדימה ולעזור לכם לעלות שלב.

לאון קסלר

אז למה לכל הרוחות אני צריך מאמן כושר אישי? הנה מספר טיעונים:

  1. מתאמנים זמן רב ולא רואים תוצאות - במידה ואתם מתמידים באימוני כושר במשך כמה שבועות או חודשים ואתם לא ממש רואים תוצאות בירידה במשקל, בהצרת ההיקפים או לא מגיעים למטרות שהצבתם לעצמכם עבודה עם מאמן כושר אישי יכולה להיות הבחירה הנכונה. מאמן כושר אישי יכול להסתכל על מצב האימונים והרגלי התזונה הנוכחיים שלכם ולראות איפה אפשר לעשות את השינויים על מנת שהתזונה והאימונים יהיו יותר אפקטיביים. בנוסף, מאמן כושר אישי יכול לעזור לכם להחליט האם המטרות שבחרתם לעצמם הן ריאליות, לוודא שאתם באמת מבצעים את האימונים שתכננתם ולעזור לכם.

  2. אתם לא יודעים מאיפה להתחיל - לדעת כיצד להרכיב תכנית אימונים מושלמת הכוללת: אימון אירובי, אימון התגדות (כוח) וגמישות יכולה להיות משימה לא פשוטה כלל. תוסיפו לזה את הזמן והידע שנחוץ על מנת לבחור אתה התרגילים הנכונים, המשקלים הנכונים, כמות הסטים והחזרות ואתם עלולים לפרוש לפני שהתחלתם. זה המקום בו מאמן כושר אישי יכול ממש לעזור לכם. בעזרת מאמן כושר אישי תוכלו לנצל בצורה הטובה ביותר את הזמן שיש לכם לאימון כושר מבלי להגזים ולגורם לפציעה. בנוסף, מאמן כושר אישי יכול לעזור לכם להגדיר את המטרות החשובות בשבילכם ולסדר את לוח זמני האימונים כך שתדעו מתי? איך? ואיפה? בדיוק אתם מכניסים את האימונים שלכם.

  3. שיעמום מתכנית אימונים שלא משתנה כבר המון זמן - אפילו אם יש לכם ניסיון באימוני כושר ואתם מתאמנים כבר הרבה זמן, מאמן כושר אישי יכול לבוא לעזרתכם במידה ואתם רוצים לשנות קצת את התרגילים ולגוון את האימונים שלכם. מאמן כושר אישי יכול להביא פרספקטיבה חדשה ולהציע תרגילים שיאתגרו את הגוף והנפש שלכם. אפילו אם תיפגשו אם מאמן כושר אישי מספר פעמים או לחילופין אחת לכמה שבועות אתם תגלו שזה מרענן לגלות צורות אימון ותרגילים חדשים ומעניינים. בעזרתו של מאמן כושר אישי תוכלו להכיר דרכים חדשות להתאמן - כמו למשל אימון מחזורי, שיטות שונות ומגוונות של אימוני כוח ושימוש בסוגי ציוד כושר כמו מכונות או משקולות בווריאציות חדשות שעד היום לא הכרתם.

  4. אתם צריכים אתגרים חדשים - מאמן כושר אישי יכול לדחוף אתכם מעבר לגבולות שהצבתם לעצמכם, כמובן תוך כדי הסתכלות כוללת של הקשבה לגוף ועבודה נכונה על מנת למנוע פציעות מיותרות. מאמן כושר אישי יתן לכם את המוטיבציה הנחוצה על מנת להמשיך ולהתקדם, להרים כבד יותר, לאתגר את עצמכם כל פעם מחדש יותר ממה שתוכלו לעשות בעצמכם. יהיה לכם קשה מאוד לוותר לעצמכם כאשר מעל הראש שלכם עומד מאמן כושר שמעודד אתכם לבצע את התרגילים. בנוסף, תוכלו למצוא כוחות פנימיים שלא חשבתם שיש לכם ועניין זה יכול לגרום למוטיבציה שלכם לעוף קדימה.

  5. הרצון ללמוד איך להתאמן נכון בעצמך - אפילו אם המטרה שלך היא לתכנן את אימוני הכושר שלך בעצמך, להיפגש עם מאמן כושר אישי מספר פעמים יכול להיות מועיל על מנת שתלמד איך להתאמן נכון. לא פעם ולא פעמיים התקשרו אלי אנשים שיש להם חדר כושר בבית וניסו להתאמן לבד מתוך ידע אישי או התייעצות עם חבר והרגישו שמשהו לא מסתדר להם, בדרך כלל כעבור שתיים שלוש פגישות כבר אפשר היה לראות שיפור בתכנון האימון ובתרגילים. לפעמים כל מה שצריך הוא יד מכוונת על מנת לעשות את הדברים כמו שצריך. יתר על כן, אם אתם מעוניינים ללמוד על השרירים בגוף, להתאים את התרגילים הנכונים לשרירים הללו ואיך לבצע את התרגילים המתאימים עם הטכניקה הנכונה. מספר מפגשים עם מאמן כושר אישי יוכלו ללמד אתכם המון על הגוף, כיצד הוא עובד וכיצד לאמן אותו בצורה האפקטיבית ביותר.

  6. אתם זקוקים למוטיבציה - מאמני כושר אישיים מגיעים עם מוטיבציה מובנית. נוסף על ההשקעה הכספית בתכנית האימונים, ישנה גם השקעה של זמן. אין כמו לקבוע פגישה עם מאמן כושר אישי על מנת לקום מהספה ובאמת להגיע לאימון. יתר על כן, נניח ולא הגעתם לאימון עם המאמן, אז באימון הבא המאמן תמיד ישאל אתכם מה עשיתם השבוע מבחינת הפעילות הגופנית והאם שמרתם על תזונה נכונה. רק אם אתם יודעים על כך שהוא הולך לשאול על כך יכול לגרום לכם לא לדלג על האימונים.

  7. יש לכם פציעה או מחלה ספציפית - אם יש לכם כל מיני מחלות ספציפיות כמו למשל מחלות לב, בעיות אורטופיות שונות (כתפיים, ברכיים, גב, ירכיים) או פציעות ישנות עבודה עם מאמן כושר אישי מתאים (בעל הכשרה מתאימה ובשילוב עם רופא ו\או פיזיוטרפיסט) יכולה לסייע לכם להימנע מהחמרת הפציעה, שיפור במצבכם ובכלל להיכנס לכושר עם המגבלות שיש לכם ועם פחות סיכונים אפשריים. שימו לב שכדאי לחפש מאמן כושר אישי שמומחה בבעיות הבריאותיות הספציפיות שלכם.

  8. אימון לתחרות ספורטיבית או ארוע ספורטיבי - במידה ואתם מתאמנים למרתון או אפילו אתם מתכוננים לריצת לילה לבן בתל אביב (10 ק"מ) או נגיד חופשת הסקי הבאה שלכם, מאמן כושר אישי יוכל לעזור לכם בתכנית האימונים כך שמצד אחד תשיגו את המטרה שקבעתם לעצמכם ומצד שני תמנעו מפציעות ומאימון יתר שיכול לקרות אם מגזימים באימונים. בנוסף, מאמן כושר אישי יכול להכין תכנית אימונים ספציפית לצרכים שלכם על מנת להשיג שיפור מבלי לגרוע ביכולות פיזיות אחרות אחת על חשבון השניה. שימו לב, שהמאמן או המאמנת שבחרתם תהיה מומחית בספורט או בפעילות אותה אתם הולכים לבצע.

  9. אתם רוצים השגחה ותמיכה בזמן אימוני הכושר שלכם - ישנם אנשים שיודעים כיצד להתאמן, יודעים כיצד לבנות לעצמם את תכנית האימונים ואף מכירים את רב התרגילים, אבל בכל זאת מעדיפים להעסיק מאמן כושר אישי לתמיכה והשגחה. בין אם אתם מתאמנים עם משקלים כבדים לבין אם אתם צריכים רק מישהו שידרבן אתכם לצאת מהבית לריצה או הליכה או סאפ :) מאמן כושר אישי יכול לבוא לטובתכם ועזרתכם גם כאן.

  10. אתם מעוניינים לבצע אימון כושר בבית - אם אתם בעניין של להתאמן בבית אבל אין לכם מספיק ציוד או שאינכם יודעים כיצד להשתמש בציוד שזמין לכם, מאמן כושר אישי הוא פיתרון מצוין. מאמן כושר אישי יכול להגיע אליכם עם הציוד שלו או לחילופין להראות לכם כיצד בדיוק להשתמש בציוד שיש לכם. בנוסף, מאמן כושר אישי יוכל להמליץ לכם על איזה מכשירי כושר או ציוד כושר כדאי לכם לקנות על מנת שישמש אתכם בצורה הטובה ביותר למטרות האישיות שלכם.

 

לסיכום, אימון עם מאמן כושר אישי הוא באמת בעל יתרונות רבים, אבל שימו לב שהיתרון החשוב מכולם הוא החיבור שלכם למאמן הכושר האישי, אם יש חיבור אז הכל הולך חלק, אבל אם אין חיבור ואתם לא מתקשרים על אותו גל יש באמת מספיק מאמני כושר אישיים בתל אביב. אז שיהיה לכולם בהצלחה ודרך קלה לעבר עולם הבריאות והכושר! 

0.1821831